14 Nisan 2013 Pazar

[REHBER] SD-ext Partition Yapma(ext3 ile)+Swap alanıyla Rami Genişletme

Merhaba, bu rehberde ext3 partitionın nasıl yapılacağını ve swap alanı oluşturarak rami genişletmeyi göstereceğim. Nasıl yapılacağını göstermeden önce bilmeyen arkadaşlar için bunları açıklayayım.
SD-ext ve ext3
ext3 partitionıyla SD kartta uygulamaları taşımak için ikinci bir bölüm oluşturursunuz. Bunun uygulamaları direk sd karta taşımaltan farkı ise uygulamaları linkledikten sonra hem uygulamanın widgetlarını kullanabilir, hem de telefonda daha az yer kaplamasını sağlayabilirsiniz. Ama linklemeyi sadece SD karta taşınamayan uygulamalar için yapmalısınız. Uygulama SD karta yüklenebiliyorsa SD kartta bırakın ama yüklenemiyorsa SD karta linkleyin. Eğer SD karta yüklenmiş bir uygulamayı linklerseniz o uygulamayı kullanamazsınız.
Swap Alanı
SD kartta swap alanı oluşturarak rami genişletmektir. Swapper 2 uygulaması ile yapılır. Bu uygulama ile SD kartınızda bir swap alanı oluşturarak rami genişletirsiniz ancak Görev Yöneticisinde bu gözükmez ama aynı anda birçok uygulamayı çalıştırdığınızda veya ramde fazla alan kaplayan bir uygulamayı çalıştırdığınızda farkı hissedersiniz. Ve swap alanı oluşturarak ramde çok alan kaplayan oyunlardaki kasmayı azaltırsınız.
Nasıl Yapılır?
CWM
Link2SD
Swapper 2
1)Önce yukardaki dosyaların hepsini indirip SD karta atın ve Link2SD ile Swapper 2'yi kurun. Link2SD zaten yüklüyse yeniden yüklemeyin.
2)ext3 partitionı yaparken telefon SD kartı formatlayacak bu yüzden SD kartınızdaki tüm dosyaları bilgisayarınıza koplayıp devam edin.
3)Telefonu kapatıp recovery moda alın (Recovery moda girmek için ses açma+home+güç tuşlarına basılı tutun. recoveryde gezinmek için ses tuşlarını kullanın seçmek için home tuşuna basın.)
4)Recovery modda apply update from sd carddan CWM'i seçin.
5)CWM'de herhangi bir wipe yapmadan en sondaki advanced'ı seçin. Gelen menüden SD-ext partition'ı seçin. Partitionın ne kadar olacağını soracak.  En az 512MB'ı en çok da 1024MB(1GB)'ı seçin. Ben 1GB yaptım. Bunu seçtikten sonra bir de swap alanı soracak burdan da 64MB'ı falan seçin. Ama swap alanı buradaki seçiminize göre oluşmuyor.
6)İşlem bitince reboot system now ile telefonu yeniden başlatın.
7)Telefon açıldıktan sonra Link2SD'yi açın. Link2SD'yi açtığınızda size partition soracak buradan ext3'ü seçin. Başka birini seçmeyin. Seçtikten sonra telefonu yeniden başlatın. Telefon yeniden açıldığında ext3 partitionı yapılmış olacak. Link2SD'yi yeniden açıp menü tuşuna basın ve Ayarlar'a girin. En üstteki Otomatik link'e tik atıp çıkın. Böylece, bir uygulama yüklendiğinde telefona yüklebirse otomatik olarak SD karta linklenicek. Linklendiğinde durum çubuğunda bildirim çıkar.
8)Swapper'ı açın. Menü tuşuna basıp Settings'i seçin. Settings'den Run swapper at startup'a tik atın Swap size'ı ve Swappinesı istediğiniz kadar seçin ama recommended ve system default yazanlardan düşük seçmeyin. Ben ikisini de en yükseğini seçtim. Aşağıdan Safe Unmount ve Safe Remount'a tik atıp geri dönüp üst taraftaki ON düğmesine basın. Aşağıda birkaç yazı çıkacak orada All done! yazdıktan sonra All Done! yazısının üstündeki yazılara bakın eğer FAIL yazan varsa ON düğmesine bir kez daha basın ve All done! yazısı çıktıktan sonra uygulamadan çıkın ve telefonu yeniden başlatın.
9)Swap alanı oluştuğunu doğrulamak için buradan Terminal Emulator'u yükleyin(Eğer yüklüyse yeniden yüklemeyin) Teeminal Emulator'u açın ve free yazıp entera basın. Aşağıda birkaç yazı çılacak. Orada swap'ın karşısında 0 dışında rakamlar yazıyorsa swap alanını başarıyla oluşturmuşunuz demektir.
Bu ekran görüntüleri de benim telefonumdan. Swap alanı oluşturduktan sonra. Bu şekilde bitkaç dakika kullandım ve biraz kasmayla karşılaştım.

(Linkler Yenilendi)

63 yorum :

  1. agent dash paylaşacakmısınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır bendeki apkyi denedim ama yüklenirken kapanmaya zorladı.tekrar tekrar denesem de hep kapanmaya zorladı maalesef ki

      Sil
  2. Sağolun 8gb class 10 bir hafıza kartı alırsam deniyeceğim. Swap, ext3 filan class 10 olmayan kartlarla pek işe yaramıyormuş. Yani uygulamalar yeterince hızlı oluyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben öyle birşey duymadım ama benimki de 8 gb class 10 ve gerçekten de etkisi oluyor

      Sil
  3. kardes bunu için hafıza kartının modeli aynı olmasımı gerekiyor benım telin hafıza kartında sunlar yaziyo (micro sd -hc-4-kingston-c04g-taıwan-sdc4/4gb) bu tür seyler y<ziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır marka fark etmez. benimki de samsung değil toshiba

      Sil
    2. terminal emulatör yüklenmiyo

      Sil
    3. başka bir terminal emulator ile değiştirdim şimdi olması lazım. link: http://yadi.sk/d/kKcxv9Q8448Lf

      Sil
    4. Eözür dilerim yanlış oldu. yeniden değiştirdim. link: http://yadi.sk/d/u_XjkHAC449rQ

      Sil
    5. e dayı erden anlıcaz

      Sil
    6. terminal deluxe'u açıp free yazın ve entera basın aşağısında birkaç yazı belirecek. swap yazısının karşısında 0 dışında bi rakam yazıyorsa swap alanı olmuş demektir

      Sil
  4. kardeşim bmn senin dediklerini yaptım oldu 0 yazıo ama o resimdeki şeyi bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 0 yazıyosa olmamış demektir. swapper'ı açıp on tuşuna bi daha basın hepsinde ok yazıncaya kadar tekrar tekrar basın. resimdeki şey derken?

      Sil
  5. ama başaka bişi yazıyo

    YanıtlaSil
  6. tmm hocam halletim bide hocam hangi romu kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hyperion8+jellybean teması

      Sil
    2. hyperion8: http://galaxypopplusturkiye.blogspot.com/2013/03/romport-hyperion-8-pre-gm-build.html?m=1 jellybean teması: https://www.dropbox.com/s/bqcqeanflpw3st3/Theme%2025.02.2013%20Update.zip hyperion'u kurduktan sonra jellybean temasındaki settings.apk ve lidroidparts.apk'yi silip cwm'den yükleyin

      Sil
  7. hocam türkçemi görev yöneticisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hyperion'daki değil ama jellybean temasındaki Türkçe

      Sil
  8. hocam bunu eski haline nasıl getircez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sd kartı formatlayın

      Sil
    2. hocam bende 2 gb hafıza kartı var ama 780 mb gösteryo bunu yapınca ben onu tekrar 2 gb yaptımda yine olurmu

      Sil
    3. çünkü sadece bunu yaptığınızda ext3 alanı oluşturabilirsiniz

      Sil
    4. gerek yok o zmn başka şekilde hızlandıramazmıyız

      Sil
    5. ha siz swap alanını diyorsunuz. swap alanını direk yapabilirsiniz

      Sil
  9. kardes bende galaxy ace nin i serisi var acabunu yapsam olurmus benınkınde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir bi deneyin. çunku s5570i ve s5830i aynı hardware'e(anakart gibi bi şey) sahip.

      Sil
  10. yada bosver telefon yeni geldi şimdidenn bozmayalım :)) tşkler genede

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Acaba linkleri yenileyebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  13. kardeş reboot sytemde (64 mb seçtikten sonra) başlattığımda link2sd yüklenmiş ama menüde yok açamıorum ne yapmam gerek denedm fln olmadı baya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. link2sd'yi kaldırıp play store'dan yükleyin.

      Sil
    2. hocam dediğiniz gibi indirdim fakat bu sefer ext3 seçeneği gelmeden açıldı önceden silindiğinde üstüne yüklemiştim öyle açtım orda sordu ext3ü seçtim gerisi aynı yapmıştım yalnız terminal delüxe de ''the selected command does not exist'' yazısını almıştım bu sefer play den yükledim sormadı gerisi yazdığınız şekilde yaptım gene aynı yazı çıkıo yardım ederseniz bnde 16gb ultra hafıza kartı war kullanmak isterim

      Sil
    3. hocam bir kere kurduktan sonra link2sd'yi silip yeniden yükleseniz de 2. bölüm silinmez o yüzden sormaması normal. link2sd'de bellek bilgisine basıp kontrol edebilirsiniz 2. bölüm diye yazar. terminal deluxe'da free yazınca öyle bi şey dememesi lazım onu anlamadım.

      Sil
    4. hocam bide swapper da dediklerini yaptım ama all done yazısıda çıkmadı on a basıorum all done yazısı çıkmıo

      Sil
    5. bazen olmuyor. yeniden deneyin.. ama şu an ben swapper kullanmıyorum ve çok da fazla fark etmiyor.

      Sil
    6. o zaman gerek yok kalsın hocam son sorum war hangi romu ve hangi temayı kullanıyorsunuz veya tavsiye edebileceğiniz en iyi rom hangisi

      Sil
    7. şu an cm7 kullanıyorum. herhangi bir tema kullanmıyorum. bemce cm7 en iyisi çünkü ram kullanımı ve performans olarak daha iyi stocktan. tek sorunu bluetooth'un çalışmaması. diğer herşey çalışıyor.

      Sil
  14. hocam link atsanız bnde yararlanmak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://galaxypopplusturkiye.blogspot.com/2013/08/rom-cyanogenmod7-android-237.html?m=1

      Sil
    2. saolun hocam tşkler bu arada yaşınıza göre ileri seviyesiniz herhalde :D tbrkler wlla helal olsun

      Sil
  15. Bir tek '' Creating swap file Fail '' diyor ne yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. swapper 2 de on tuşuna bastığımda bi tek bu seçenek fail diyor.

      Sil
    2. önce menü tuşuna basın ve swap'ı seçip create'e basın. işlem bittikten sonra on'a basın.

      Sil
  16. hocam link sd den ext 3 ü seçerken ikinci bölüm için kurulum betiği oluşturulamadı mount : invaild argument diyor sd kartım 32 gb class 10

    YanıtlaSil
  17. Kardeş SD Kartı tekrar bölümlemen gerek.

    YanıtlaSil
  18. 5 6 kere dendim olmuyo cwm denmi ki anlamadım

    YanıtlaSil
  19. Kardeş SD Kart büyük olduğu için olmuyor olabilir bilgisayara erişim imkanın varsa Partition wizard ile dene

    YanıtlaSil
  20. link verip anlatırsan sevinirim

    YanıtlaSil
  21. link verip anlatırsan sevinirim

    YanıtlaSil
  22. http://www.gezginler.net/indir/i/13407/ bu link yalnız ben telefondan yazıyorum anlatım yapamicam ama sana birazdan bir anlatım bulurum.

    YanıtlaSil
  23. saol ben bunu yapmak için aldım sd kartı yapamazssam kötü olur

    YanıtlaSil
  24. http://www.maxicep.com/forum/konu/hafiza-kartinda-ext-alan-olusturma-minitool-partition-ile.741669/ burda anlatım var Ext3 yapıcaksın.

    YanıtlaSil
  25. saol bide bunu yapınca swap alanı da oluyomu yoksa swapper ile kendim mi yapıcam

    YanıtlaSil
  26. hocam swapper de hep fail çıkıyor

    YanıtlaSil
  27. hocam bunu yaptıktan sonra sd kartı çıkarırsak ne olur

    YanıtlaSil